Yeditepe Üniversitesi PHYS-102 Elektrik ve Manyetizma Laboratuvarı ilk yıl Fizik, Matematik ve Mühendislik öğrencilerine hizmet vermektedir. Her bir Phys-102 sınıfı üç öğrenci içeren gruplara ayrılmıştır ve bu sınıftaki gruplar haftada 2 saat düzenli olarak laboratuvara katılmaktadır.
Her öğrenciye laboratuvar kurallarını ve laboratuara gelmeden önce onları hazır hale getirecek deneyleri içeren bir deney kitabı verilir. Öğrencilerin laboratuar saatlerini verimli bir şekilde kullanmak için laboratuvara gelmeden önce verilen deney kitabından prosedür ve teoriler kısmını okumaları gerekmektedir.
Öğrenciler, haftada bir deney gerçekleştirir.
- Wheatstone Bridge
- Measurement of Low Resistance
- RC & RL Circuits
- Coulomb’s Potential
- Charging Curve of a Capacitor
- Magnetic Induction
- Earth’s Magnetic Field
- Biot-Savart’s Law
- Electric Fields & Potentials in the Plate Capacitor
- Specific Charge of the Electron, e/m
Elektrik ve Manyetizma Laboratuvarı Fotoğraflarına bu link ile ulaşabilirsiniz
LABORATUVAR BİLGİLERİ | |||||
Laboratuvar | Bağlı olduğu Ders&Kodu | Yarıyıl | Laboratuvar Saat | Kredi | AKTS |
Elektrik&Manyetizma | Fizik II - PHYS 102 | 3 | 2 | 1 |
Başarı Koşulu ve Muafiyet | Laboratuvardan 50 % başarı gösteremeyen hem laboratuvardan hem de dersten kalır (B.K. No:57 18.4.2008 ve 86 12.10.2016). Devam (%80) ve başarı (%50) ile laboratuvar muafiyetini sağlamış olan öğrencilerin dersi tekrarlaması durumunda en son almış olduğu laboratuvar notu ortalamaya katılır. Dersi tekrarlayan ve laboratuvar muafiyeti olan öğrencilerin, dönemin ilk haftasında “laboratuvar muafiyet formunu” doldurup bölümden muafiyetine dair onay alması zorunludur. |
Eğitim Dili | İngilizce |
Laboratuvar Seviyesi | Lisans |
Laboratuvar Türü | Zorunlu ve PHYS102 dersine bağlı |
Laboratuvar Sorumlusu | Dr. Mehmet K. Torun |
Laboratuvar asistanları | Bölüm uzman, araştırma görevlileri ve doktora burslu öğrenci asistanlar |
Sorumlu Öğretim Üyesi | Doç.Dr.Vildan Üstoğlu Ünal |
Laboratuvarın Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere elektrik ve manyetizma konularında öğrendikleri temel bilgileri uygulama imkanı sağlamak, deney yapabilme, ilgili verileri toplayabilme ve analiz edebilme becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Elektriksel Yük, Elektriksel Alan, Elektriksel Potansiyel, Kapasitans, Elektrik Akımı ve Direnç, Devreler, Manyetik Alanlar, Akımdan dolayı Oluşan Manyetik Alanlar, Kuvvetler, Endüksiyon, Maxwell Denklemleri |
Laboratuvarın Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Elektrik ve manyetizma konularında temel bilgilerini uygulamada kullanabilir. | 2,14 | A,B,I | |
2) Elektrik ve manyetizma konularında kullanabileceği deney araçlarını tanır, deney yapabilir, deneysel verileri toplayabilme,
analiz etme ve verilerideğerlendirme bilgisine sahiptir. |
2,14 | A,B,I | |
3) Takım çalışması yapabilir. | 2,14 | A,B,I |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar |
Ölçme Yöntemleri: | A: Sınav , B: Final I: Laboratuar performansı |
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ORYANTASYON | |
2 | ÖN EĞİTİM: ELEKTRİĞİN TEHLİKELERİ, DENEY ARAÇLARININ TANINMASI, vb. | |
3 |
|
Deney föyünün çalışılıp, ilgili ön araştırmanın yapılması |
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | TELAFİ |
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Yeditepe Üniversitesi, Fizik Bölümü,
“FIRST YEAR PHYSICS LABORATORY EXPERIMENTS -PHYS102 “Electricity&Magnetism” Laboratuvar Kitabı |
Diğer Kaynaklar |
“PHYSICS FOR SCIENTISTS AND ENGINEERS” GIANCOLI, 4TH EDITION, PRENTICE HALL FUNDAMENTALS OF PHYSICS” HALLIDAY RESNICK , “PHYSICS”, SERWAY. PHYWE handbooks |
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | “FIRST YEAR PHYSICS LABORATORY EXPERIMENTS” YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FİZİK BÖLÜMÜ |
Ödevler | |
Sınavlar |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR |
Toplam 100 puanlık lab değerlendirmesi aşağıdaki gibi yapılacaktır:
40% lık ve 30% luk bölümlerin ayrıntılı puanlaması aşağıdaki gibidir:
Deney yapma : 25 puan Hesaplamalar : 7.5 puan Birimler : 7.5 puan
Grafik çizimi : 15 puan Eksen isimleri : 5 + 5 = 10 puan Birimler : 2.5 + 2.5 = 5 puan |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | |||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||||
2 | Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama bilgi ve becerisi kazanır. | X | ||||||
3 | Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. | X | ||||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışır. | X | ||||||
5 | Fizik problemlerini tanımlar, formule eder ve çözer. | X | ||||||
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir. | X | ||||||
7 | Etkin iletişim kurar. | X | ||||||
8 | Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. | X | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. | X | ||||||
10 | Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||||
11 | Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır. | X | ||||||