• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MSN 218
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Nano ölçekte malzemeleri değerlendirmek ve ortaya çıkan konseptin arkasındaki bilimi anlamak.
Dersin İçeriği: 

Nano-mühendislik, nanopartikül türleri, ilaç dağıtım sistemleri, fonksiyonel materyaller, teşhisler ve biyomalzemeler dahil olmak üzere çeşitli platformlarda nanopartiküllerin kullanımına giriş.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Hocanın ders anlatımı, 2: Tartışma ile ders anlatımı, 3: Hocanın sınıfta problem çözmesi, 4: Benzetim kullanma, 5: Problem çözme ödevi, 6: Okuma ödevi, 7: Laboratuvar çalışması, 8: Dönem araştırma ödevi, 9: Konuk konuşmacı sunumu,
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Çoktan seçmeli sınav C: Eve verilen kısa sınav, D: Deney Raporu, E: Ödev, F: Proje, G: Öğrencinin sunumu,

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Detaylı Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Nano ölçeği tanımlama yeteneği.  1a, 1b, 4a, 9b       1,2       A,E
Nanopartikül kavramını tanımlama yeteneği. 1b, 9b 1,2 A, E, G
Nanopartikül üretim yöntemlerini tanımlama becerisi 1b, 9b 1,2 A, E, G
Nanopartiküllerin yüzey karakterizasyonunu tanımlama yeteneği. 6a,6b,7c,7d 8,11 F, G
Etkili raporlar yazma ve sunum yapma becerisi 6a,6b,7c,7d 8,11 F, G
Çok disiplinli takımlarda verimli çalışabilme becerisi 6a,6b,7c,7d 8,11 F, G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Çalışma Malzemeleri
1 Giriş, Nanobilim ve Mühendislik hakkında genel bilgiler Ders Notu
2 Nano dünyasını keşfetmek, Kuantum Fiziğine kısa bir giriş, tek boyutta, iki boyutta ve üç boyutta Schrödinger denklemi Ders Notu
3 Kuantum dalgalarının süperpozisyonu ve girişimleri, Enerji öz durumları Ders Notu
4 Dağılım fonksiyonları ve durum yoğunluğu, belirli bir sistem için toplam işgal edilen durum sayısının hesaplanması, nanoyapılarda elektron taşınması Ders Notu
5 Atomları görme ve hareket ettirme, STM ve AFM'nin temel prensibi Ders Notu
6 Nanomalzemeler I, Nanoyapılı malzemeler Ders Notu
7 Ara Sınav I Ders Notu
8 Nanomalzemeler II, Yeni Karbon Formları Ders Notu
9 Fonksiyonel Malzemeler Ders Notu
10 Mikroelektronikten Nanoelektroniğe, Ortaya Çıkan Kuantum Cihazları Ders Notu
11 Ara Sınav II Ders Notu
12 Terapötikler ve rejeneratif tıp Ders Notu
13 İlaç Salım Sistemleri, Biyomimetik Ders Notu
14 Final  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Notu Ders notu

Materyal Paylaşımı

 
MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Ders Notu
Ödevler Ödev, sunumlar
Sınavlar Ara sınavlar 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 30
Ödevler 3 30
Final   40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI 
No Program Öğrenme Çıktıları
koyunuz 
1a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2a Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3a Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; 
3b Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4a Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi;       √
4b Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi, 
5b Deney yapma,  veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.  
6a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi;
6b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; 
6c Bireysel çalışma becerisi.
7a Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi;   
7b En az bir yabancı dil bilgisi;   
7c Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,  
7d Etkin sunum yapabilme becerisi,   
7e Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.  
8a Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
8b Bilgiye erişebilme becerisi.
9a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci. 
9b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi.  
10b Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.  
10c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.  
11a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi,  
11b Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
11c Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ara sınav  2 4 8
Ödev 3 5 15
Final 1 2 2
       
Toplam İş Yükü     103
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,12
Dersin AKTS Kredisi     5