• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
SOC 227
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin gençlik sosyolojisi hakkında genel bir bilgi sahibi olmalarını ve konu hakkında analitik düşünmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Toplumsal bir kategori olarak gençlik, kuşak teorileri, gençlik ve toplumsal cinsiyet

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Derse devam ve katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

 Araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek

 

1,2,3

A,B

Müfredatta sunulan serbest seçmeli dersler aracılığıyla diğer disiplinlerin sunduğu bakış açıları konusunda bilgi sahibi olan ve bu bakış açılarını sosyolojik düşünme yetileriyle sentezleyebilen, böylece hem bilgi birikimi hem de düşünce ufku geniş ve derin bireyler yetiştirmek.

 

1,2,3

A,B

İçinde yaşadığı toplumun gündemine hakim ve toplumsal sorunlara duyarlı bireyler yetiştirmek

 

1,2,3

A,B

Kültür ve toplumun karşılıklı etkileşim ve bağımlılık ilişkisine tüm boyutlarıyla hakim sosyal bilimciler yetiştirmek

 

1,2,3

A,B

 Sosyal bilimlerin farklı düşünsel akım ve kuramlarına hakim, bunlar üzerinde fikir yürütebilen, tartışabilen ve bu kuramlar arasında kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla sentez yapabilme yetisine sahip  sosyal bilimciler yetiştirmek.

 

1,2,3

A,B

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

 

Giriş

Gençlik tarihi ve gençlik-modernite ilişkisi

2

Gençlik kavramı

Toplumsal kategori olarak Gençlik

3

Kuşak kavramı

Kuşak üzerine sosyolojik teoriler

4

Farklı coğrafyalarda Gençlik

Coğrafya, Gençlik, Sosyoloji

5

İkinci Dünya Savaşı sonrası Gençlik Kültürünün doğuşu

Gençlik, Tarih, Siyaset

6

Ara Sınav

 

7

Gençlik Sosyolojisinde Kültürel Bakış

Gençlik, Kültür, Sosyoloji

8

Gençlik Sosyolojisinde geçiş Perspektifi

Gençlik, Geçiş Dönemi, Sosyoloji

9

Gençlik Sosyolojisi ve Toplumsal Cinsiyet

Gençlik, Toplumsal Cinsiyet

10

Gündelik Hayat Sosyolojisi ve Gençlik

Gündelik hayat sosyolojisi

11

Bireyselleşme Teorisi ve Gençlik

Bireyselleşme

12

Türkiye’de Gençlik

Eğitim, Gençlik, Siyaset

13

Türkiye’de Gençlik Çalışmaları

Sosyoloji

14

Genel Tartışma ve Dönemin Özeti

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

Öğrencilere her hafta için okunacak makale verilmektedir.

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

Sayı

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Derse Devam ve Katılım

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek,

     

X

   

2

Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek,

       

X

 

3

Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek,

     

X

   

4

Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek,

 

X

       

5

Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek,

     

X

   

6

Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

       

X

 

7

Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

     

X

   

8

Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

       

X

 

9

Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek,

     

X

   

10

Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek.

   

X

     
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav

1

3

3

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

 

 

118

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,72

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5