GENEL BİLGİLER VE YÖNETMELİKLER
Yeditepe Üniversitesi PHYS-101 Mekanik Laboratuvarı, Fizik, Matematik ve Mühendislik öğrencilerine ilk yıllarında hizmet vermektedir. Her bir Phys-101 sınıfı üç öğrenciden oluşan gruplara ayrılır ve gruplar haftada 2 saat düzenli olarak laboratuara katılır.
Her öğrenciye, gelmeden önce onları hazırlamak için laboratuvar kuralları ve deneyleri içeren bir deneme kitabı verilir. Öğrencilerin prosedürleri ve teorileri öğrenmek ve hatırlamak için laboratuara gelmeden önce bu deney kitabını okuması beklenir.
Öğrenciler haftada bir kez deney yaparlar. Dönem sonunda, her öğrenci 10 farklı deney tamamlar.
- A) Measurement Principles and Errors
B) Accurate Measurements - Mathematical Pendulum
- Laws of Collision/Air Track
- Free Fall
- Hooke’s Law
- Newton’s Law
- Uniformly Accelerated Motion
- Projectile Motion
- Moment of Inertia and Angular Acceleration
- Equilibrium on the Inclined Plane
Mekanik Laboratuvarı fotoğrafları için linke basınız
LABORATUVAR BİLGİLERİ |
|||||
Laboratuvar |
Bağlı olduğu Ders&Kodu |
Yarıyıl |
Laboratuvar Saat |
Kredi |
AKTS |
Mekanik |
Fizik I - PHYS 101 |
3 |
2 |
1 |
Başarı Koşulu ve Muafiyet |
Laboratuvardan %50 başarı gösteremeyen hem laboratuvardan hem de dersten kalır (B.K. No:57 18.4.2008 ve 86 12.10.2016). Devam (%80) ve başarı (%50) ile laboratuvar muafiyetini sağlamış olan öğrencilerin dersi tekrarlaması durumunda en son almış olduğu laboratuvar notu ortalamaya katılır. Dersi tekrarlayan ve laboratuvar muafiyeti olan öğrencilerin, dönemin ilk haftasında “laboratuvar muafiyet formunu” doldurup bölümden muafiyetine dair onay alması zorunludur. |
Eğitim Dili |
İngilizce |
Laboratuvar Seviyesi |
Lisans |
Laboratuvar Türü |
Zorunlu ve PHYS101 dersine bağlı |
Laboratuvar Sorumlusu |
Araş. Gör. Özlem VURAL |
Laboratuvar asistanları |
Araştırma görevlileri ve doktora burslu öğrenci asistanlar |
Sorumlu Öğretim Üyesi |
Dr. Öğr. Üyesi Ercüment AKAT |
Laboratuvarın Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere mekanik konularında öğrendikleri temel bilgileri uygulama imkanı sağlamak, deney yapabilme, ilgili verileri toplayabilme ve analiz edebilme becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
1 ve 2 Boyutta Kinematik, Dinamik, Newton’un Yasaları, İş ve Enerji, Enerji Korunumu, Lineer Momentum, Dönme Hareketi, Açısal Momentum, Yerçekimi ve Newton Sentezi |
Laboratuvarın Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Mekanik konularında temel bilgilerini uygulamada kullanabilir. |
2,14 |
A,B,I |
|
2) Mekanik konularında kullanabileceği deney araçlarını tanır, deney yapabilir, deneysel verileri toplayabilme, analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahiptir. |
2,14 |
A,B,I |
|
3) Takım çalışması yapabilir. |
2,14 |
A,B,I |
Öğretim Yöntemleri: |
2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar |
Ölçme Yöntemleri: |
A: Sınav , B: Final I: Laboratuar performansı |
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
ORYANTASYON |
|
2 |
ÖN EĞİTİM: DENEY ARAÇLARININ TANINMASI, vb. |
|
3 |
B) Accurate Measurements
|
Deney föyünün çalışılıp, ilgili ön araştırmanın yapılması |
4 |
||
5 |
||
6 |
||
7 |
||
8 |
||
9 |
||
10 |
||
11 |
||
12 |
||
13 |
||
14 |
TELAFİ |
|
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Yeditepe Üniversitesi, Fizik Bölümü, “FIRST YEAR PHYSICS LABORATORY EXPERIMENTS -PHYS101 “Mechanics” Laboratuvar Kitabı |
Diğer Kaynaklar |
“PHYSICS FOR SCIENTISTS AND ENGINEERS” GIANCOLI, 4TH EDITION, PRENTICE HALL PHYWE handbooks |
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
“FIRST YEAR PHYSICS LABORATORY EXPERIMENTS” YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FİZİK BÖLÜMÜ |
Ödevler |
|
Sınavlar |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR |
Toplam 100 puanlık lab değerlendirmesi aşağıdaki gibi yapılacaktır:
%40 lık ve %30 luk bölümlerin ayrıntılı puanlaması aşağıdaki gibidir:
Deney yapma : 25 puan Hesaplamalar : 7.5 puan Birimler : 7.5 puan
Grafik çizimi : 15 puan Eksen isimleri : 5 + 5 = 10 puan Birimler : 2.5 + 2.5 = 5 puan |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
|||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1 |
Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır. |
X |
||||||
2 |
Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama bilgi ve becerisi kazanır. |
X |
||||||
3 |
Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. |
X |
||||||
4 |
Disiplinler arası takımlarda çalışır. |
X |
||||||
5 |
Fizik problemlerini tanımlar, formule eder ve çözer. |
X |
||||||
6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir. |
X |
||||||
7 |
Etkin iletişim kurar. |
X |
||||||
8 |
Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. |
X |
||||||
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. |
X |
||||||
10 |
Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. |
X |
||||||
11 |
Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır. |
X |
||||||