Bu dersin amacı, öğrencilere katıhal fiziği konularında öğrendikleri temel bilgileri uygulama olanağı sağlamak, deney yapabilme, ilgili verileri toplayabilme ve analiz edebilme becerileri kazandırmaktır
Semiconductor thermogenerator
Seebeck effect
Thermal conductivity
Thermal and electrical conductivity of metals
Hall effect
LABORATUVAR BİLGİLERİ | |||||
Laboratuvar | Bağlı olduğu Ders&Kodu | Yarıyıl | Laboratuvar Saat | Kredi | AKTS |
Katıhal | Katıhal Fiziği - PHYS 412 | 8 | 2 | 1 |
Başarı Koşulu ve Muafiyet | Laboratuvardan %50 başarı gösteremeyen hem laboratuvardan hem de dersten kalır (B.K. No:57 18.4.2008 ve 86 12.10.2016). Devam (%80) ve başarı (%50) ile laboratuvar muafiyetini sağlamış olan öğrencilerin dersi tekrarlaması durumunda en son almış olduğu laboratuvar notu ortalamaya katılır. Dersi tekrarlayan ve laboratuvar muafiyeti olan öğrencilerin, dönemin ilk haftasında “laboratuvar muafiyet formunu” doldurup bölümden muafiyetine dair onay alması zorunludur. |
Eğitim Dili | İngilizce |
Laboratuvar Seviyesi | Lisans |
Laboratuvar Türü | Zorunlu ve PHYS412 dersine bağlı |
Laboratuvar Sorumlusu | |
Laboratuvar asistanları | Bölüm uzman, araştırma görevlileri ve doktora burslu öğrenci asistanlar |
Sorumlu Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ercüment Akat |
Laboratuvarın Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere katıhal fiziği konularında öğrendikleri temel bilgileri uygulama olanağı sağlamak, deney yapabilme, ilgili verileri toplayabilme ve analiz edebilme becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kristal Yapısı, Kimyasal Bağlar, Örgü, Kusurlar, Bragg Saçılması, Ters Örgü, Brillouin Bölgeleri, Bloch Fonksiyonları, Fononlar, Durum Yoğunluğu, Etkin Kütle, Fermi-Dirac Dağılımı, Bozonlar Ve Fermiyonlar, Fermi Düzeyi, Einstein Ve Debye Modelleri, Fermi Yüzeyleri Ve Metaller, Enerji Kuşakları, Yarıiletkenlerde Taşıyıcı Yoğunlukları, Silikon Ve Germanyum, İletkenliğin Sıcaklığa Bağımlılığı (Metaller Ve Yarıiletkenlerde), Yalıtkanların Isıl Ve Optik Özellikleri, Kutuplanma, Maddenin Manyetik Özellikleri, Ferromanyetizma, Paramanyetizma, Üstüniletkenlik (I. Ve II. Türler), Meissner Olayı, Bcs Kuramı, Amorf Yarıiletkenler |
Laboratuvarın Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Katıhal fiziği konularında temel bilgilerini uygulamada kullanabilir. | 2, 14 | A, B, I | |
2) Katıhal fiziği konularında kullanabileceği deney araçlarını tanır, deney yapabilir, deneysel verileri toplayabilme, analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2, 14 | A, B, I | |
3) Takım çalışması yapabilir. | 2, 14 | A, B, I |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar |
Ölçme Yöntemleri: | A: Sınav , B: Final I: Laboratuar performansı |
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon | |
2 | Ön Eğitim: Elektriğin Tehlikeleri, Deney Araçlarının Tanınması, vb. | |
3 |
Semiconductor thermogenerator - Seebeck effect
Thermal conductivity Thermal and electrical conductivity of metals Hall effect
|
Deney föyünün çalışılıp, ilgili ön araştırmanın yapılması |
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | Telafi |
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
Elementary Solid State Physics. - M. A. OMAR |
Diğer Kaynaklar |
Introduction to Solid State Physics. - C. KITTEL, Fundamentals of Solid State Physics - J. R. CHRISTMAN |
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR |
Toplam 100 puanlık lab değerlendirmesi aşağıdaki gibi yapılacaktır:
40% lık ve 30% luk bölümlerin ayrıntılı puanlaması aşağıdaki gibidir:
Deney yapma : 25 puan Hesaplamalar : 7.5 puan Birimler : 7.5 puan
Grafik çizimi : 15 puan Eksenler : 5 + 5 = 10 puan Birimler : 2.5 + 2.5 = 5 puan |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | |||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||||
2 | Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ile yorumlama bilgi ve becerisi kazanır. | X | ||||||
3 | Endüstrinin gerek duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. | X | ||||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışır. | X | ||||||
5 | Fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||||
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir. | X | ||||||
7 | Etkin iletişim kurar. | X | ||||||
8 | Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. | X | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. | X | ||||||
10 | Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||||
11 | Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır. | X | ||||||